Despre BOKEH si aparate foto bune

Follow my blog with Bloglovin

 

 In prezent folosesc un aparat foto compact – Panasonic DMC-FS22 pe care il am de aproape 2 ani, insa abia anul acesta am reusit sa il descopar mai mult, la fel ca si pasiunea mea pentru fotografie, ce s-a dezvoltat tot in acest an. Il cumparasem pentru poze obisnuite, la evenimente, pentru vacanta, insa nu il descoperisem in totalitate. Acum, cand l-am descoperit,pot spune doar lucruri BUNE despre el! Adica, e doar un compact, si are putere mare de focalizare pe un obiect in apropiere, iar aseara am descoperit entuziasmata ca poate reproduce efectul bokeh!
Sunt sigura ca l-ati vazut in programele de editat poze, este acesta:

 ..

Se spunea ca doar aparatele foto profesionale, investite, pot
reproduce cu mandrie acest efect mult cautat. Ei bine, de aceea
am fost asa de surprinsa cand am vazut ca micutul meu aparat

roz a reusit niste capturi stralucitoare, superbe, din punctul

meu de vedere.

  Am o pasiune pentru macro, adica pentru fotografiat diferite obiecte, flori (de dimensiuni relativ mici), obiectul iesind extrem de clar, in timp ce fundalul din spatele lui este blurat / neclar.

  Acum, pasiunea mea pentru fotografie creste si mai mult, imi doresc sa fiu un fotograf foarte bun in viitor si imi propun de asemenea sa ma documentez despre tot ce tine de fotografie. ‘Michelle,go,go!’
Apropo, abia astept sa imi iau de ziua mea un aparat si mai bun, mirrorless – SonyA3000. Atunci chiar ca o sa va “bazai” cu poze pe blog, facebook 
(aici), pentru ca ….ador sa fac poze obiectelor, naturii, sa surprind cadruri frumoase, cu ceva special. La fel ca in arta, consider ca fotografia e un mod de a te exprima, de a-ti dezvolta creativitatea si de a captura momente unice.


 Iar acum, daca v-am facut curiosi, iata traducerea termenului “Bokeh” in termeni mai stintifici :

Despre BOKEH

 

Termenul „bokeh” defineste modul in care sunt redate in fotografie planurile mai apropiate si respectiv mai indepartate decat planul asupra caruia s-a facut focalizarea. Termenul este de origine japoneza („bo-ke”) si inseamna „neclar”, „confuz”. Notiunea este de ordin calitativ si reflecta modul in care privitorul se comporta fata de reprezentarea planurilor neclare in fotografie.
Comportamentul privitorului este dictat de experienta sa. Ochiul, „aparat fotografic la purtator”, este grevat de numeroase aberatii optice, dar care sunt partial compensate la nivelul creierului. Aberatia de sfericitate a cristalinului (lentila ochiului), cea care ne intereseaza in acest moment, nu poate fi corectata nici la nivelul globului ocular si nici in cortex. Din cauza acestui defect, punctele stralucitoare din mediu si asupra carora ochiul nu se adapteaza (nu focalizeaza), sunt percepute ca pete luminoase, cu centrul mai luminos si periferia mai intunecoasa. Ariile cerebrale responsabile de integrarea informatiilor furnizate de ochi vor acorda o importanta secundara acestor zone, in schimb vor centraliza atentia asupra elementelor clare din campul vizual. Intrucat suntem obisnuiti cu acest „defect”, reproducerea acestui artefact in fotografie o percepem ca familiara.


And something more interesting: 


Utilizind creativ acest defect natural al vederii, fotograful poate ghida atentia privitorului catre subiectul dorit. Speculand acest fapt, primii care au pus in practica fotografica cele mai sus mentionate au fost opticienii de la Minolta care, inca din anii `70 au lansat pe piata modelele Minolta HiMatic E si F; producatorii insistau asupra modului „natural” de redare al planurilor din fundal, in focalizari apropiate.

 

Iar acum, in sfarsit, pozele realizate de mine cu acest efect :

Nu uitati sa imi apreciati pagina 

mea,unde pun poze artistice: VMA’s Photography

FACEBOOK PAGE & CONTACT: Andree Michelle’s blog

Poza zilei :

This entry was posted in Photography and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a comment